söndag 8 februari 2009

Vardag och Jane Austen

Hela veckan har jag väntat på att bli sjuk, men än så länge, no deal! Har dock varit grå och hängig och fylld av vardagssysslor. Läsningen då, just nu, detta projekt jag har lovat att prioritera!?

Jag har som sagt klämt några mangaalbum (ska skriva en kort sammanställning av mina upplevelser, men har inte haft orken än). Har flera böcker som väntar på sina recensioner från undertecknad. En jättefin samling spökhistorier och en vampyrsaga i en serie som inte står så högt upp på min lista.

Och så har jag läst i Mansfield park hela veckan. Puh, det var en trögstartad bok! Tyckte liksom inte det hände någonting förrän sida 100, någonstans. Det blev faktiskt lite lättare efter att ha sett en filmversion av den, som var riktigt fin. Ska försöka läsa ut den i veckan nu. Jane Austen är lättare att läsa i ett sträck, så att man verkligen kommer in i boken. Språket är absolut den största behållningen, tycker jag. Så korrekt, stelt och samtidigt torrt humoristiskt. Lovely! Men läsro behövs.

Är väldigt glad över att ha bildat denna Jane Austen Book Club med några väninnor. Tack gode gudinna för dessa begåvade fruntimmer man har runt omkring sig!

I övrigt är jag nästan yr efter filmkvällen med J igår, där vi blandade Into the Wild och Hellboy II: The Golden Army. Jag gillar verkligen Guillermo del Toro, tror jag faktiskt. Vackert och obehagligt ...

Inga kommentarer: