onsdag 8 juni 2011

"Oh, yes. Quite soon they actually plan to take over the world."

Det är många fina, livfulla och trevliga elever som just har sprungit ut från vår skola i år. Men några har, skall erkännas, rört mitt hjärta alldeles extra. Biblioteket kommer inte att vara sig likt utan dem.


Bland annat Lovisa, vars eviga nyfikenhet och öppenhet har många gånger satt våra bibliotekarianska förmågor på prov. Allt är möjligt och intressant när en pratar med denna kloka unga kvinna.


Detta härliga lilla gäng som i ett nördligt samförstånd brukar sammanstråla i biblioteket kommer att fattas mig något oerhört. Yrla, Jacob, Amanda och Sissel - ni har varit förfärligt gott sällskap.



Vi möttes upp idag i bibblan och bytte avskedsgåvor med varandra. Maggi och jag fick varsin vacker bokamulett med finfina bilder i. (Extra roligt blir det eftersom jag bara häromdagen skrev just om vackra boksmycken.)




Själv hade jag broderat bokmärken samt skrivit (i brist på bättre ord) ett kollektivt hyllningsbrev.

Må de "dundra så himmel och jord skall skälva som asplöv", må de "dundra med kraft". Samt gärna komma och hälsa på någon gång ibland ...

5 kommentarer:

Amanda sa...

Ni kommer inte att bli kvitt oss så snabbt! Jag bor ju 10 minuter därifrån, nuförtiden. Kram och tack för allt!

Yrla sa...

Nördigt samförstånd var verkligen rätt ord! Vi kommer sakna de spännande och lärorika konversationerna vi brukade ha i biblioteket! Men vem vet, en dag återvänder vi och sammanstrålar återigen i VGY's bibliotek!

Jacob sa...

"That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die."

Expect us.

Metronyx sa...

Det är så att jag blir alldeles rörd när jag läser ditt inlägg, dels för att se hur goa ungdomar du har haft runt dig, men dels också för presenterna ni gett varandra. Det är skillnad på presenter och presenter. Handbroderade bokmärken och boksmycken -vad toppar det ? : D

Fia sa...

Kära Metronyx - du finner inga protester här! =)

Det har varit gott sällskap och vi tog ett gott avsked, eller, som jag hoppas, ett gott på återseende ...