tisdag 3 maj 2011

Steampunk laptop!

Under avdelning kul-och-extremt-nördig-kuriosa kommer här ett litet avsnitt om denna mackapär. Det ser ut som någonting väldigt gammalt, vackert och inte så funktionellt ...



men är i själva verket en alldeles modern dator!



Här kan en se de otroligt genomtänkta of/off-lösningarna.



Denna lilla pärla är skapad av Richard 'Doc' Nagy, "steampunk contraptor, technical artist, and jackass-of-all-trades". Spana in hans sida, Datamancer och läs mer om just steampunk-datorn här.

Bokmalan är helt såld ...

7 kommentarer:

Ylva sa...

Kumpan!
Jag är också såld på denna! Tack för att du delade med dig. Jag vill ha, vill ha, vill ha...

Kram

Fia sa...

Hahaha, så härligt! Jag håller med dig: vem sjutton bryr sig om en I-phone om en kan få en sådan här dator istället ... Kram, bästa kumpan!

Metronyx sa...

Sjukt snygg, det är verkligen den första dator jag kan känna att jag tycker är estetiskt tilltalande.

Emma sa...

Tjusig! Mest avundsjuk blir jag på tassarna och ytterskalet

Blir förvånad över att trenden att tillverka maskerade datorer, som smälter in i rummet inte har kommit än (vill kunna gömma mina elektronikprylar när de inte används)

Fia sa...

Jag håller sååå med er båda! Det här är precis min typ av estetik vad gäller teknik ... Och om det inte kan vara vackert, så behöver det inte synas alls. =)

Amanda sa...

ÅH! Jag älskar sånt här. Har köpt två klockor i steampunkstil med glas så man kan se urverket. Men detta slår ju allt! :D

Fia sa...

Amanda, det låter helt fantastiskt! Visa gärna bild för mig, så att jag får se. =)