torsdag 3 juni 2010

Vad gör Bokmalan nu för tiden?

Nej, Bokmalan har inte slutat läsa, om ni trodde det! Hon gör dock någonting som är väldigt ovanligt för henne i modern tid: läser endast EN bok i taget (!). Detta har lett till att jag helt enkelt inte har så mycket att blogga om just nu.

Föremålet för mitt intresse är den redan nämnda alternativhistoriska fantasyserien som inleddes med Kushiel's Dart, skriven av Jaqueline Carey. Redan efter den första delen tänkte jag skriva ett engagerat inlägg, men ack! så fortsatte jag med del två på en gång och sedan del tre ...

Nu har jag insett att det inte blir något jädra inlägg förrän serien är färdigläst! Böckerna är helt enkelt för bra för att lägga ifrån sig samt tjänar på att skrivas om i sin helhet.

Detta inlägg kan således betraktas som en pausfågel. Väl mött i akt två ...

2 kommentarer:

Sylvia sa...

En bok i taget?! Hur är det möjligt?

Fia sa...

Jag vet inte - det är ett mysterium?!! Ett enigma till och med, kanske ... =)