onsdag 15 februari 2012

Hej bloggen!

Jag måste erkänna att det blev något av en verklighetskrock att gå från att vara ledig i soliga, magiskt vackra Nya Zeeland till vardagslunken i det otroligt snöfyllda Svea. Men nu känns det äntligen som att jag har kommit på fötter igen.

Läst har jag gjort ganska bra, men bloggen har legat i vinterdvala. Jag har fått en ny skörd mangaalbum av en biblioteksstammis (läste nog runt 12 album på en vecka).

Jag fick också en låna en fantastisk ungdomsroman av en annan stammis - The Fault in Our Stars av John Greene. Sedan har jag läst ytterligare en av David Levithans charmiga ungdomsromaner, Ibland bara måste man, om kärlek och förvecklingar i high school-miljö.

En omläsning har det också blivit: jag plockade upp Jag saknar dig, jag saknar dig av Peter Pohl & Kinna Gieths efter att ha sett filmen baserad på boken. Fascinerande med omläsningar. Det är så mycket en själv fyller i under läsningen, så att gå tillbaka till en bok gör att mycket uppfattas annorlunda.

En stark berättelse är det, i vart fall. Jag tyckte mycket om filmen också.

I övrigt har jag plockat upp George R.R. Martin igen och är nu helt inne i Clash of Kings, som jag körde fast i förra våren. Nu känns den otroligt spännande och intressant och jag är helt där.

Ska sätta mig ner snart och skriva några vettiga texter. Till dess bjuder jag er på ett Bokmalan-har-shoppat-böcker-inlägg. More to come!

Inga kommentarer: